کانال ها و گروه های تلگرام نصیر
لطفا مقطع خود را انتخاب کنید

انتخاب رشته در مقطع دکتری

انتخاب رشته در مقطع ارشد

دکتر رستمی

دکتر بابک رستمی قراگزلو کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناس ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران و همچنین دکتری پژوهش هنر از دانشگاه هنر تهران می باشند. ایشان دانشجوی ممتاز و رتبه اول در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری بوده و 16 سال سابقه تدریس در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور را در کارنامه خود دارند. کتابهای زبان تخصصی معماری و هنرهای ساخت، زبان تخصصی مهندسی عمران، متون تخصصی عمران، زبان عمومی ارشد، واژگان ضروری ارشد و دکتری، ریشه های واژگان زبان انگلیسی، روش های پاسخگویی به متن های درک مطلب و همچنین ادغام ژانرها در سینمای امروز به همراه ارائه چندین مقاله به مجلات و کنفرانس های علمی از جمله تألیفات ایشان است. ارائه و برگزاری اولین همایش راهبردی در مدیریت و برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد در کشور و توسعه و برگزاری بیش از 285 همایش در 30 استان کشور از دیگر فعالیت های آموزشی ایشان در عرصه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. 
خلاصه سوابق علمی، آموزشی و هنری
دکتر بابک رستمی قراگزلو
سوابق دانشگاهی
1- دکترای پژوهش هنر – دانشگاه هنر تهران (رتبه اول)
2- کارشناسی ارشد سینما – دانشگاه هنر تهران (رتبه اول)
3- کارشناسی ارشد مهندسی عمران– دانشگاه صنعتی شریف
 
سوابق کاری و تدریس
18 سال سابقه تدریس و آموزش بیش از 15.000 دانشجو در طی این مدت در دوره های آزاد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به شرح زیر:
1- مدرس و مشاور آموزشی دوره های ارشد و دکتری در برنامه تلویزیونی صعود دانش – شبکه آموزش (سال های 1394 و 1395)
2 - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (دوره های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد نصیر)
3- موسسه آموزش عالی ایوان خانه معمار (موسسه علوم و فنون تهران)
4- استاد مدعو دانشگاه هنر تهران
5- استاد مدعو دانشگاه سوره
6- دانشگاه تهران - (دوره های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد)
7- دانشگاه صنعتی شریف - (دوره های آزاد آمادگی آزمون کارشناسی ارشد)
8- موسسه علوم پزشکی سنا (زبان ویژه آزمون گروه علوم پزشکی)
9- موسسه آموزش عالی مدرسان شریف
10- موسسه آموزش عالی ماهان
11- سنجش 3 (وابسته به شبکه 3 صدا و سیما)
12- موسسه آموزش عالی کیان
13- موسسه آموزش عالی پوران پژوهش
14- موسسه آموزش عالی سیمیا
15- موسسه آموزش عالی بینش (عمران پایه)
16- تدریس در 11 استان کشور (اصفهان، یزد، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کرمان، قم، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و تهران)
 
تألیفات (کتابها)
1- کتاب زبان تخصصی معماری و هنرهای ساخت – انتشارات پرهام -  (چاپ اول مهرماه 1393 و چاپ پنجم تابستان 1397)
2- کتاب زبان عمومی ارشد - انتشارات نصیر (دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) - (چاپ نهم پاییز 1396 و چاپ اول 1388)
3- کتاب ادغام ژانرها در سینمای امروز - انتشارات حرفه نویسنده – (در مراحل نهایی - 1397)
4- کتاب زبان تخصصی مهندسی عمران - انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیر کبیر - (چاپ هشتم 1392 و چاپ اول 1382)
5- کتاب متون تخصصی عمران - انتشارات کیان (چاپ اول 1387 و چاپ سوم با انتشارات پردازش 1392)
6- 504 از نگاهی دیگر (در مراحل پایانی – تابستان 1397)
 
سمینارها و همایشها
ارائه و برگزاری بیش از 350 سمینار و همایش با موضوعات علمی، هنری و مدیریتی در 30 استان کشور به شرح زیر:
1- ارائه سمینار "جایگاه معماری و طراحی صحنه در سینما" در دانشگاه تبریز – سمینار مشترک همراه با استاد کمال تبریزی (اردیبهشت ماه 1394)
2- ارائه سمینار "تاریخ و جایگاه سینمای ایران" در دانشگاه شولوخوف روسیه (شهریور ماه 1392 – ماه اوت 2013)
(ارائه به زبان انگلیسی)
3- ارائه سمینار "چند و چون تماشا و نقد فیلم (با موضوع نقد و تحلیل فیلم به شیوه روانشناختی)" در دانشکده تربیت معلم دانشگاه آزاد تهران (ارائه به زبان انگلیسی) -  (اسفند ماه 1388)
4- سمینار ارائه مقاله برای پنجمین کنفرانس هیدرولیک ایران با موضوع "بررسی اثر فاصله مقاطع عرضی در رودخانه ها در برآورد پهنه های سیلابی با استفاده از مدلهای ریاضی – هیدرولیکی" در دانشگاه شهید باهنر کرمان (آبان ماه 1384)
5- برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی "معماری و سینما" – موسسه آموزش عالی ایوانخانه معمار (تیر ماه 1396)
5- ارائه "اولین سمینار تخصصی ناگفته ها و راهکارهای آزمون کارشناسی ارشد و دکتری" - تهران - دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی (آبان ماه 1388)
6- پس از استقبال از سمینار فوق، ارائه و توسعه بیش از 350 همایش دیگر در 30 استان کشور به دعوت از دانشگاهها وموسسات آموزش عالی مختلف (از 1388 تاکنون)
علاوه بر موسسات آموزش عالی، ارائه سمینارهایی مشابه در دانشگاههای: صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علم وصنعت ایران، دانشگاه تبریز، دانشگاه زنجان، دانشگاه شمال (آمل) ، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه آزاد کرمان، دانشگاه شیراز، دانشگاه کردستان، دانشگاه ارومیه، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه آزاد شهر قدس، دانشگاه آزاد تهران جنوب و ...
 
فعالیت های هنری
1- ساخت 8 فیلم کوتاه و نیمه بلند (کارگردانی و فیلمنامه نویسی)
2- ساخت تیزر اولین جشنواره تئاتر خصوصی کشور – 1386
3- تدریس واحد "معماری در سینما" برای دانشجویان رشته سینما – دانشگاه هنر تهران
4- تدریس واحد "زبان تخصصی عکاسی و انیمیشن" برای دانشجویان کارشناسی ارشد عکاسی - دانشگاه سوره
5- مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری پلان (ارائه دوره های سینمایی، موسیقی و نقاشی)
جوایز و افتخارات علمی و هنری
1- تقدیرنامه از ریاست دانشگاه شولوخوف (روسیه) برای ارائه سمینار "تاریخ و جایگاه سینمای ایران" در این دانشگاه – 1392
2- تقدیرنامه از ریاست دانشکده تربیت معلم (دانشگاه آزاد تهران جنوب) برای ارائه سمینار "چند و چون تماشا و نقد فیلم" در این دانشگاه – 1388
3- جایزه و تندیس بهترین فیلمنامه از نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاههای آزاد سینمایی (وزارت ارشاد) - 1390
4- دیپلم افتخار بهترین بازیگری از نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاههای آزاد سینمایی (وزارت ارشاد) - 1390
5- جایزه بهترین فیلم 3 دقیقه ای از چهارمین جشنواره فیلم کوتاه نهال (دانشگاه هنر تهران) – 1386
6- تقدیر شده به عنوان استاد نمونه از طرف موسسه ایوان خانه معمار
7- تقدیر شده به عنوان استاد نمونه از طرف موسسه نصیر (دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی)
8- دریافت 25 لوح تقدیر از طرف دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برای ارائه سمینارهای آموزشی و مدیریتی
 
فعالیت های مهندسی
1- عضویت در سازمان نظام مهندسی استان تهران از سال 1382
2- اخذ پروانه از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (1390)
3- همکاری به عنوان طراح و مشاور در چند پروژه بزرگ سد سازی ایران از جمله:
- سد تمبی (مسجد سلیمان) – مهندسین مشاور ایران بن
- سد گلستان 2 (گلستان) – مهندسین مشاور تهران برکلی
و ...

آنچه در کلاس های زبان عمومی دکتر رستمی خواهید آموخت
ارائه: دکتر بابک رستمی قراگزلو
 الف) کلاس زبان عمومی (ویژه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری)
بطور خلاصه آنچه در کلاس زبان عمومی خواهید آموخت به قرار زیر است:
1- توانایی کامل در پاسخگویی به سئوالات بخش گرامر آزمون
2- یادگیری بیش از 2000 واژه مهم و کنکوری
3- آموزش کامل واژگان کتاب 504
4- روش صحیح و علمی در یادگیری واژگان
5- بررسی سئوالات 10 سال اخیر آزمون­های کنکور
6- آزمون های دوره­ای شبیه سازی شده در هر جلسه
7- روش مدیریت آزمون
 برای توضیحات و روش­ها در هر مورد، ادامه مطلب را حتماً بخوانید.
این کلاس، اهداف زیر را دنبال می کند و اگر داوطلبی با کلاس همراه باشد و به نکات ارائه شده عمل کرده و مطالعه مناسب (نه لزوماً زیاد) داشته باشد، حتماً به این اهداف دست پیدا خواهد کرد:
1- توانایی کامل در پاسخگویی به سئوالات بخش گرامر آزمون
*توضیح: داوطلبان آزمون ارشد دارای 5 سئوال مستقیم از مباحث گرامری و 2 الی 3 سئوال گرامری نیز در بخش درک مطلب آزمون خود هستند (یعنی مجموعاً 7 یا 8 سئوال) و داوطلبان آزمون دکتری نیز دارای 8 سئوال مستقیم از مباحث گرامری و 1 الی 2 سئوال نیز در بخش درک مطلب خود هستند (یعنی مجموعاً 10 سئوال) 
مباحث اصلی گرامری که بیش از 95 درصد سئوالات 15 سال گذشته آزمون­ها، از این مباحث طراحی شده اند، به قرار زیر می باشند:
1) زمان های افعال و مجهولات
2) ضمایر موصولی و اسم ها
3) کلمات ربط
4) صفت ها و قیدها
5) وارونگی و شرطی
6) حروف اضافه
لازم به ذکر است که در چند سال اخیر، سئوالات مربوط به مبحث افعال مرکب (که در ادامه حروف اضافه مطرح می شوند) بدلیل اینکه صرفاً حفظی و وابسته به معنا هستند، در بخش واژگان آزمون (نه گرامر) ارائه می شوند.
کلیه سرفصل های فوق (حتی نکات مربوط به افعال مرکب) در طول دوره آموزشی کلاس به داوطلبان ارائه می شوند و سطح ارائه به گونه ای است که داوطلبان به توان کامل در پاسخگویی به این مباحث خواهند رسید (حتی داوطلبان ضعیف نیز اگر بدرستی و با صرف زمان مناسب، با مطالب کلاس همراه باشند می توانند خود را به این سطح برسانند)
برای هر مبحث نیز نکات و روش­های تستی علاوه بر آنچه در کتاب ارائه شده است (بویژه تقویت توان داوطلب در ردّ کردن گزینه های غلط) ارائه می­شوند و با تمرینات زیاد برای داوطلبان تثبیت خواهند شد.
 2- یادگیری بیش از 2000 واژه مهم
این واژه ها هم شامل واژگان اصلی بکار رفته در طول آزمون های مهم سال های گذشته ارشد (از سال 1390 به بعد) و هم واژگانی هستند که علاوه بر واژگان آزمون های گذشته، مهم هستند و باید یاد گرفته شوند.
 3- آموزش کامل واژگان کتاب 504
این کتاب یکی از مراجع برای طراحی سئوالات واژگان آزمون های ارشد و دکتری است و نکته جالب تر اینکه حدود نیمی از واژگان کتاب TOEFL (واژگان ضروری تافل) نیز با کتاب 504 مشترک است (یعنی کاملاً یکسان است) و این بدان معنا است که با یادگیری کتاب 504، شما بر نیمی از کتاب TOEFL نیز مسلط می شوید.
البته لازم به ذکر است که نباید این تصور در شما ایجاد شود که با یادگیری کتاب 504، شما قادر خواهید بود که به تمام سئوالات واژگان آزمون خود پاسخ دهید، بلکه باید بدانید که هر سال فقط بخشی از آزمون شما به این کتاب و تافل اختصاص پیدا می کند، که البته همان هم بسیار مهم است. به نکته مهم زیر توجه کنید.
*یک نکته مهم:
با اینکه کتابهای متعددی از سوی افراد مختلف برای واژگان معرفی می شوند (مثلاً کتاب 1100، تافل، 601 و ...) ولی داوطلبان عزیز باید بدانند که به چه منظوری آن کتاب ها را مطالعه می کنند. آیا بجز این است که شما برای آزمون ارشد یا دکتری، اقدام به مطالعه آنها می کنید؟ بنابراین، بهترین و مهمترین منبعی که می­تواند به شما توصیه شود، یادگیری و تسلط بر واژگانی است که در طول سالهای گذشته در آزمون شما استفاده شده­اند. (به فایل بررسی منابع آزمون زبان عمومی سال 1397 نگاهی بیندازید)
 نتیجه گیری مهم:
اگر شما بر واژگان سالهای گذشته آزمون خود مسلط باشید، بدان معنا است که بر تمامی واژگان مهمی که از تمامی کتابهای مرجع ارائه شده اند نیز مسلط خواهید بود، بنابراین، هدفمند درس بخوانید نه لزوماً حجیم!!!
کلیه واژگان سالهای گذشته آزمون­های شما (از سال 1390 تا امروز) در کتاب زبان عمومی ارشد و دکتری (نوشته دکتر بابک رستمی قراگزلو – انتشارات نصیر – چاپ نهم) بصورت طبقه بندی شده همراه با کلیه سئوالات بخش واژگان آزمون­ها ارائه گردیده اند.
 4- روش صحیح و علمی در یادگیری واژگان
در طول دوره کلاس، داوطلبان با روش علمی آموزش واژگان شامل ریشه یابی، پیشوندها و پسوندهای مهم و کاربردهای آنها و واژگان همخانواده­ی آنها که همگی در تثبیت به یکدیگر کمک می کنند آشنا شده و دامنه واژگان خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.
به عنوان نمونه، یک واژه مهم از کتاب 504 را در اینجا با هم یاد می گیریم، با این ادعا که تا آخر عمر از یاد شما نرود!!
به این واژه دقت کنید:
penalize
اغلب وقتی از داوطلبان در کلاس­ها می­پرسم که آیا این واژه را بلد هستند یا خیر، تعداد اندکی آن را می­دانند و با اینکه جزو واژگان اصلی کتاب 504 نیز هست، حتی بسیاری از آنهایی که کتاب 504 را نیز مطالعه کرده اند نیز معنای آن را از یاد برده اند (چرا که روش اشتباهی در یادگیری دارند)، اکنون ما می­خواهیم با یک روش علمی، این واژه را تا آخر عمر به یاد بسپریم!!!
 
اغلب داوطلبان عزیز، واژه های زیر را دیده اند (البته فقط ظاهر آنها را!!)
activity (فعالیت)
purity (خلوص)
certainty (قطعیت)
همانگونه که حتماً بسیاری از شما متوجه شده اید، با اینکه این واژه ها را دیده بودید ولی به پسوندی که در آنها بکار رفته است هیچگونه توجهی نکرده بودید و شاید هم اصلاً متوجه نشده بودید که این واژه ها (و بسیاری دیگر از واژه ها) دارای بخشی مشترک هستند که باعث وجود یک ارتباط میان آنها می شود.
آن بخش مشترک که پسوند اسم ساز (-ty) است، برای شما قرمز شده است.
اکنون به واژگان زیر توجه کنید:
minimize (به حداقل رساندن)
memorize (به خاطر سپردن)
stabilize (تثبیت کردن، پا برجا کردن)
این 3 واژه نیز هر 3 فعل هستند و دارای پسوند فعل ساز (-ize) که شاید آنها را نیز ندیده بودیم (با اینکه اینها واژگانی هستند که به دفعات قطعاً همه ما آنها را دیده ایم ولی مهم صحیح و علمی دیدن واژگان است).
اکنون ببینید اگر قادر به صحیح دیدن واژگان و ارتباط برقرار کردن با آنها باشید چقدر می تواند توان یادگیری شما در واژگان را افزایش دهد:
به واژه زیر دقت کنید:
penalty
حتماً هزاران بار این واژه را دیده و شنیده اید (پنالتی که در بازی فوتبال در محوطه جریمه رخ می دهد) ولی چون نمی­دانستید که پسوند اسم سازی به نام (-ty) وجود دارد، فقط به سطح این واژه توجه داشتید، اکنون واژه را دوباره می بینیم:
penalty (جریمه، مجازات)
حالا نظر شما در مورد واژه مورد پرسش ما چیست؟
penalize
حتماً حالا می توانید آن را بدرستی معنا کنید و حتماً هم تا مدتها (حتی تا آخر عمر) دیگر یادتان نمی رود، زیرا شما توانستید یک ارتباط علمی بین penalty و penalize برقرار کنید که اتصال این دو، یادگیری واژه جدید شما را ساده می کند.
بله درست است:
penalize (مجازات کردن، جریمه کردن)
شما اکنون این واژه­ی کتاب 504 را حفظ نکردید بلکه آن را یاد گرفته اید.
این تنها یک مثال بسیار بسیار ساده از روش علمی برای یادگیری واژگان است.
 یک تذکر بسیار مهم:
استفاده از روش های میانبُر غیر علمی برای یادگیری واژگان (روش هایی که با عناوین مختلف می خواهند با گذاشتن رمزهایی بر روی واژگان یا ساختن جمله های کمیک (خنده دار)، باعث بخاطر سپردن واژگان در ذهن شما شوند) بسیار مخرب و در بلند مدت توان یادگیری شما را به شدت کاهش می دهند.
برای داوطلبانی که دارای سطح زبان متوسط به پایین هستند، اغلب این روش­ها جذابند زیرا این قبیل افراد می­خواهند در کوتاهترین زمان، تعداد زیادی واژه یاد بگیرند. ولی دوستان عزیز یادتان باشد که شاید بتوان حتی 100 یا 200 واژه را با رمزگذاری در زمان کوتاهی یاد گرفت (که البته کار نکردن مستمر روی آن ها هم پس از مدتی باعث فراموشی می شوند و یادگیری مجدد را دشوارتر می کنند) ولی اگر تعداد واژه به 1000 (هزار) عدد رسید آنگاه چه می شود؟ شما قطعاً در تعداد واژه زیاد، خود آن رمزها را با هم اشتباه می­کنید (به تعبیر عامیانه، قاطی می­کنید) و آنگاه یک فاجعه بزرگ منتظر شماست، آن هم اشتباه گرفتن یک واژه با واژه دیگر و حتماً لازم به توضیح نیست که چه اتفاق ناراحت کننده ای ممکن است بیفتد.
**اینگونه روش ها نمی گذارند شما به درستی واژه ها را ببینید و از ساختار علمی آنها برای آموختن استفاده کنید.
 5- بررسی سئوالات 10 سال گذشته آزمون های کنکور
 6- آزمون های دوره ای شبیه سازی شده در هر جلسه
برای دوره مطالب ارائه شده در کلاس، هر جلسه آزمون هایی به سبک کنکور و بصورت شبیه سازی شده برگزار و بررسی تشریحی می گردد.
 7- روش مدیریت آزمون
در کنار مطالب ارائه شده، روش های مدیریت زمان و استرس در آزمون نیز برای داوطلبان ارائه می­گردد.
 البته در تمام این موارد، میزان تلاش و انگیزه شما در یادگیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
مرجع کلاس هم کتاب زبان عمومی ارشد و دکتری (نوشته بابک رستمی قراگزلو انتشارات نصیر) است که کلیه مطالب فوق را پوشش خواهد داد. توصیه می کنم یک منبع را درست بخوانید، بجای اینکه چند منبع را ناقص بخوانید.
موفقیت شما آرزوی من است
بابک رستمی قراگزلو
 
ردیفنام کلاسنام درسنام رشته زمان تشکیلتاریخ شروعتاریخ پایان
1زبان تخصصی (کارگاه درک مطلب)زبان عمومی کارشناسی ارشدمهندسی برق,مهندسی مکانیک,مهندسی کامپیوتر,مهندسی عمران,فناوری اطلاعات,مهندسی صنایع,مجموعه مدیریت,حسابداری,مدیریت کسب و کار و MBA,مهندسی صنایع دو گرایش,دکتری برق,دکتری مکانیک,عمومی,مهندسی مواد,مهندسی هوافضا,مهندسی شیمی,صنایع غذایی,روانشناسی 1,معماری,زبان1397/06/301397/10/30
2زبان عمومی(پاییز97)زبان عمومی کارشناسی ارشدمهندسی برق,مهندسی مکانیک,مهندسی کامپیوتر,مهندسی عمران,فناوری اطلاعات,مهندسی صنایع,مجموعه مدیریت,حسابداری,مدیریت کسب و کار و MBA,مهندسی صنایع دو گرایش,دکتری برق,دکتری مکانیک,عمومی,مهندسی مواد,مهندسی هوافضا,مهندسی شیمی,صنایع غذایی,روانشناسی 1,معماری,زبانپنجشنبه 08:00 تا 13:001397/08/151397/11/15
3زبان تخصصی (کارگاه درک مطلب)پاییز97زبان عمومی کارشناسی ارشدمهندسی برق,مهندسی مکانیک,مهندسی کامپیوتر,مهندسی عمران,فناوری اطلاعات,مهندسی صنایع,مجموعه مدیریت,حسابداری,مدیریت کسب و کار و MBA,مهندسی صنایع دو گرایش,دکتری برق,دکتری مکانیک,عمومی,مهندسی مواد,مهندسی هوافضا,مهندسی شیمی,صنایع غذایی,روانشناسی 1,معماری,زبان1397/10/011397/12/29
4زبان عمومی (بیمه جهت)زبان عمومی کارشناسی ارشدمهندسی برق,مهندسی مکانیک,مهندسی کامپیوتر,مهندسی عمران,فناوری اطلاعات,مهندسی صنایع,مجموعه مدیریت,حسابداری,مدیریت کسب و کار و MBA,مهندسی صنایع دو گرایش,دکتری برق,دکتری مکانیک,عمومی,مهندسی مواد,مهندسی هوافضا,مهندسی شیمی,صنایع غذایی,روانشناسی 1,معماری,زبان1397/10/301397/12/15